Förbundsforum (hemlighus eller inte?)

Om nu någon undrar över rubriken var denna avdelning av Anbytarforum stängd från starten till i början på december 2011.

Det innebar att jag inte kunde följa de debatter som pågick bakom ryggen på mig. En av förbundet anställd funktionär hade t.ex. då mage att på en diskussion under avdelningen Wiki-Rötter skriva att jag om jag var medlem i någon förening skulle vända mig till den för att be den lämna en motion till Årsstämman.

Nu upptäckte jag det inlägget först sedan forumet släpptes fritt och kunde därför inte bemöta det som skrevs varken då eller nu.

Här i alla fall en länk till Förbundsforum.

Direktlänk till inlägget:

När jag såg det här långt efteråt ansåg jag det synnerligen magstarkt. Jag citerar avslutningen: "Om Sten Magnusson är missnöjd med den rådande ordningen, finns ju alltid möjligheten att föreslå förändringar genom att skriva motioner till stämman. Detta förutsatt att han är medlem i någon medlemsförening..."

Jag undrar om den som skrev inlägget inte kände till att enbart s.k. Föreningsmedlemmar hade möjlighet att läsa och skriva i Förbundsforum vid den tiden.

Sedan kan man väl undra om man är "missnöjd" enbart för att man ställer en enkel fråga om reklam på Wiki-Rötter som ju var det diskussionen gällde?

Mitt svar på det är struntprat.

28 Oct 2013